Dersin Adı | Psikolojide Bilgisayar Destekli Deney Düzenleme |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSY 553 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Deneysel ilişkilerin ortaya konmasında gerçek deneysel desenler oldukça güçlü bir yoldur. Buna benzer bir şekilde, deneysel yöntemler, psikolojinin birçok alt disiplinindeki olgusal araştırmalar açısından son derece hayati bir öneme sahiptir. Bu ders, kavramsal ve uygulama açısından deneysel desenleme ve analize odaklanmaktadır ve deneysel psikolojideki çalışmalarda kullanılan temel bilgisayar yöntemlerini öğretecek şekilde düzenlenmiştir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders sayesinde öğrenciler SuperLab, DirectRT, EPrime ve VisualBasic 6.0 ortamlarında uyarıcı sunum ve tepki kayıtlarının yapılacağı ve veri analizlerini otomatize edecek programları kullanabilir hale gelecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İnsan Bilgisayar Etkileşimine Giriş | |
2 | Programlama Nedir- SuberLab Programına Giriş | Bird, R. J. The computer in experimental psychology, Academic Press. |
3 | Programlama Yapıları- SuberLab'de Programlama | Bird, R. J. The computer in experimental psychology, Academic Press. |
4 | Değişken Türleri, fonksiyonlar ve hata düzeltme- DirectRT' ye Giriş | Bird, R. J. The computer in experimental psychology, Academic Press. |
5 | Seçkisiz Rakamlar, Sistem Etkileşimi- DirectRT'da Programlama | Bird, R. J. The computer in experimental psychology, Academic Press. |
6 | Ara Sınav 1 | |
7 | Veri Analizi ve Sinyal Tespit Teorisi- E-Prime'a Giriş | Bird, R. J. The computer in experimental psychology, Academic Press. |
8 | Modelleme- E-Prime'da Programlama | Bird, R. J. The computer in experimental psychology, Academic Press. |
9 | Nöral Ağlar- Visual Basics 6.0'ya Giriş | Bird, R. J. The computer in experimental psychology, Academic Press. |
10 | Uyarıcı sunumu ve psikofizik- Visual Basic 6.0'da Programlama | Bird, R. J. The computer in experimental psychology, Academic Press. |
11 | Sunumlar | |
12 | Visual Basic 6.0'da Programlama | Bird, R. J. The computer in experimental psychology, Academic Press. |
13 | Visual Basic 6.0'da Programlama | Bird, R. J. The computer in experimental psychology, Academic Press. |
14 | Literatürden Örnekler | |
15 | Literatürden Örnekler | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Bird, R. J. The computer in experimental psychology, Academic Press ISBN:0120997606. Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, ders sorumlusu tarafından sağlanan güncel okumalar ve power point sunumları. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Bilimsel araştırma makalelerinin yayınlandığı prestijli dergilerin tümü. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 15 |
Proje | 1 | 70 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 15 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 5 | |
Proje | 1 | 35 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak psikoloji bilim alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün katkılarda bulunur. | |||||
2 | İnsan zihni ve davranışlarına ilişkin mekanizmalar hakkında disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |||||
3 | Bilimsel psikolojinin yöntembilimi ile ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve zihin-davranış-beyin ile ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanır. | |||||
4 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir konuyu araştırır. | |||||
5 | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |||||
6 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak psikoloji bilimine yönelik yeni fikirler geliştirir. | |||||
7 | Psikoloji ile ilgili bir görgül makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak psikolojiye ilişkin bilginin sınırlarını genişletir. | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, atölye ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit eder, katılır, organize eder ve bu ortamlarda liderlik yapar. | |||||
9 | Zihin-Davranış-Beyin üçlüğüne ilişkin öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip eder, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanır ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |||||
10 | Deneysel psikoloji bağlamında ilişkiler ve süreçlerin stratejik çözümlemesini yapar, işlevsel ve etkili iletişim olanakları geliştirir. | |||||
11 | Psikoloji bilimi ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulur ve bu çözümleri destekleyen değerleri yaygınlaştırır. | |||||
12 | Deneysel Psikoloji alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. | |||||
13 | Psikoloji disiplininde ağırlıklı kullanılan İngilizce dilinde yetkindir ve bu dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest